life...

Att tvätta måste nog vara bland det tråkigaste man kan göra, speciellt i detta huset där varken torktumlare eller torkskåp fungerar som det ska och man tvingas hänga upp all tvätt i sitt rum när tvättiden är slut. Det är lite jobbigt måste jag säga. För att inte säga skitjobbigt. Förra gången jag tvättade fick jag låna min grannes tvättställ, men han är nog inte hemma nu....

Jag har länge funderat på vem som städar i själva korridoren här. Alltså utanför allas rum. Vi som bor här städar ju bara våra rum, köket och "vardagsrummet", men aldrig i korridoren. Idag såg jag för första gången en liten inhyrd städare, eller nä förresten så värst lite var han inte. Men städare i alla fall. Jaja, nu vet ni det. VI har alltså inhyrda städare i vår korridor. Det ni!

Annars har jag inte så mycket mer att rapportera om för tillfället, jag ska fixa mina naglar på salong idag:). Jag vet, jag prioriterar konstigt, men det är liksom min grej att göra det. Jag börjar i alla fall bli medveten om min konsumtion och det känns mest skrämmande, men samtidigt bra att jag börjar fatta var alla pengar tar vägen, något jag inte har reflekterat över speciellt mycket tidigare.

Förresten; jag blev ju lite rädd att jag hade slängt/ tappat bort eller helt enkelt bara glömt att boka en biljett tillbaka till Kalmar till på söndag, men tack och lov hittade jag den i form av ett sms i mobilen. Skönt!
Nu hoppas jag på att jag får mitt studiemedel snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0