Pepparkaksmuffin och bara liiite shopping

Idag har jag haft en lagom aktiv dag. Dagen började med att jag virrade runt i över en timma för att hitta en cykelverkstad, vilket jag till slut gjorde. Killen som jobbade där var ensam och hade skitmkt att göra, ändå hjälpte han mig först och lagade min punka på nolltid, dagens ros till honom! För utan min cykel klarar jag mig typ inte, jag cyklar överallt här! Till mataffären, skolan, gymet eller till stan. Och just det! Precis innan jag skulle bege mig ut i kylan och cykla till cykelverkstaden ringde det en kille som sa att han hade ett paket till mig från American Apparel! Och gissa om jag blev glad! Många snygga bas t-shirts blev det där. Även om frakten tog lång tid, typ över tre veckor(!).
Sedan lagom till lunch mötte jag upp mina kära klasskamrater och tog en fika på det enligt mig mysigaste fiket i Kalmar (nu har jag ju inte varit på alla, men ändå). Vi pratade om vad som hänt under jul och den kommande tentan. Alla verkar vara skitnervösa inför den. Jag måste säga att  jag känner mig ganska lugn. Det hjälper ju inte om man stressar upp sig, blir bara jobbigare då ju.
Annars har jag ringt några viktiga samtal (dock utan önskat resultat, eller rättare sagt inget resultat alls) och köpt ett par vantar, eftersom att mina förra var helt trasiga plus att jag hade tappat den ena. Och vantar är  verkligen nödvändigt här, fy fasen vad kallt det är!
Så, idag har jag alltså varit ganska duktig och effektiv och dagen är inte slut än.
Ha det fint! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0