true, hard feelings

Mycket bloggande blir det. Men så är det med mig. Ibland får jag för mig att blogga som en galning och ibland har jag ingen lust överhuvudtaget. Nu är jag som ni förstår inne i blogga-som-en-galning-perioden.
Jag funderar på att köpa ett halsband som det ska stå "I tried bering reasonable, I didn't like it" på. Det skulle passa mig finfint. Jag har oftast svårt att förklara eller sätta ord på varför jag gör som jag gör, men på något sätt vet jag att det är det bästa jag gör eller i alla fall försöker att göra i alla situationer. Då är nästa fråga vem jag gör saker för. Om jag gör saker för någon annan så är ju inte det bra. Okej, that came out wrong, men jag menar bara att jag inte ska tänka så mycket på vad andra vill och förväntar sig av mig HELA tiden. Då blir jag ju knäpp till slut. Jag måste lära mig att göra saker för min egen skull, och inte för någon annan.
Igår hade jag ett deep-talk med morfars fru och då pratade vi just om detta. Och att jag ska lita på min instinkt, för den är oftast väldigt bra. Jag har nästan alltid vetat att min instinkt är bra, (eller kan man ens säga så?) men har på ett sätt inte vågat lita på den. Detta ska det bli ändring på!
För tillfället känner jag mig rastlös och vill tillbaka till Kalmar. Känns som att jag har mer utrymme för att göra det jag vill där på något sätt. Såklart hade den bästa kombinationen varit om jag tagit med mig alla underbara människor härifrån till Kalmar, så att jag hade alla på samma ställe. De jag inte gillar eller orkar med hade fått stanna här. Då hade allting varit himla bra. MEN man kan väl inte få allt.
Nu innan jag åker tillbaka till min andra hemstad ska jag äta middag med pappa på restaurang, gå på fotvård, äta lunch med Pelle, gå på bio och passa på att träffa alla som jag vill träffa.
Sedan när jag kommer tillbaka har jag lite att fixa med innan skolan börjar igen.
Sov så gott! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0