en vanlig, ovanlig lördag

Idag var inne i stan själv för att försöka hitta födelsedagspresenter till mina kusiner som ska ha släktkalas imorgon. Efter att jag gått runt på H&M i en evighet bestämde jag mig slutligen för att ge upp jakten på kläder och gick istället in på Åhléns sminkavdelning, där jag köpte läppglans i olika färger, ja jag är lat! Jag handlade för typ 600 kronor på Lancome, och för det fick jag en present som var värd nästan lika mycket som summan jag handlade för, fastän man bara skulle få presenten om man handlade för mer än 650 kronor, snälla expediter det gillar vi!
Sedan åkte jag till Järntorget för att ta bussen hem, och där bevittnade jag det konstigaste jag sett på länge, ett gäng killar som stod och slogs på Järntorget mitt på ljusa dagen. Slagsmålet höll på i några minuter, och sedan sprang de två gängen åt olika håll, konstigt värre! Det var lite skrämmande att se att sånt händer mitt på dagen på ett ställe där det alltid är mycket folk.
När jag var på väg hem ringde en kompis och var jätteledsen i telefonen, jag hörde knappt vad hon sa och åkte hem till henne med en gång. Jag var jätteskraj att något allvarligt hade hänt! Och det hade det också, mer än så vill jag inte gå in på.
När jag äntligen kom hem var bara min lillebror och hans kompisar hemma. Mina föräldrar hade åkt till en fest, skönt! Eric (min lillebror) lagade mat till allihopa och sen efter maten gjorde han milkshake.
Senare på kvällen hade jag inte alltför mycket å göra så jag tänkte att jag skulle räkna mina läppglans (jag hade väldigt lite att göra). Då upptäckte jag att mitt senaste tillskott på läppglansfronten var försvunnet! Jag är helt säker på att jag har lagt det i necesären, och den har bara varit hemma den senaste veckan. Hmm, skumt. Det måste vara Mia som har tagit det! Jävla subba! Hon tar saker av mig hela tiden. Köp egna grejer för fan!
// Jojo

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ojoj.. värst vad mycket drama du har upplevt. Hmm. Vilket läppglans pratar du om? Det från ysl!?

2007-09-03 @ 14:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0