Tack!

Konstig, ovanlig dag idag. Många gamla känslor som kom fram. Och framför allt värt att nämna är att min pappa har börjat bete sig jättekonstigt mot mig. Det är som om det som är jätteviktigt för mig inte spelar honom någon roll. Pratade med min bror om det, och han tyckte bara att jag överreagerade. Men vadå? Är inte det ganska naturligt? Jag är väldigt skör just nu och när inte ens min egen pappa fattar det så blir jag ännu mer ledsen. Förstår han inte att jag behöver hans stöd? Han börjar prata om andra saker hela tiden och undvika ämnet. En sak som inte direkt gjorde saken bättre var att han och mia började prata om vad jag ska göra när jag gått ut skolan. Kan vi snacka om det när jag mår bättre, tack? När han sedan klagade på att maten som jag hade gjort inte smakade något sprack det för mig. Vad vill han? Jag orkar inte mer just nu, pallar inte trycket helt enkelt. Så Jessica: Nej jag har inte pratat med honom idag eftersom att alla kom hem samtidigt.
Antagligen beror det till viss del på det som mormor sa. Att många känslor väller upp även inom honom när han ser mig såhär, många tankar kring min mamma som han kanske inte har tänkt på ett tag. Hmm. Jag ska nog skriva ett till inlägg och berätta mer omn vad som hänt idag, för att det känns inte som allt har hänt på en och samma dag.
// Jojo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0