Planering

Jag borde inte vara vaken vid den här tiden på dygnet. Speciellt inte med tanke på att jag måste gå upp om mindre än sex timmar. Men men, vad gör man inte när en londonresa ligger runt hörnet och man ska träffa sina bästa vänner imorgon? Man planerar och är förväntansfull såklart! Så, vem det än blir som följer med till London; följande kommer personen få uppleva:
  1. Uniqlo, en butik som kan beskrivas som en japansk GAP som jag upptäckte i USA, många fina och prisvärda saker.
  2. Top Shop, ja det är ju brittiskt. Så var kan det vara mer passande att gå när man är i London?
  3. Harrods. Jag har varit där en gång förut. Man förundras över alla svindyra saker och går vilse i det gigantiska varuhuset.
  4. Covent Garden Market. Jag har förstått att detta är ngt som måste upplevas.
  5. Nothing Hill. När jag var där för några år sedan tyckte jag inte att det var så speciellt. Idag skulle jag nog uppskatta området mer.
  6. Primark, typ som Forever 21 i USA kan jag tänka mig.
  7. Hyde Park. En varm sommardag som jag inte fick uppleva i Central Park får tas igen här.
  8. Victoria&Albert Hall. Museum där det alltid finns ngn rolig utställning att titta på.
  9. Dorothy Perkins, fina och billiga kläder och accesoarer.
  10. Selfridges, varuhus som är ganska stort och brattigt kan jag tänka mig.
  11. Absolute Vintage, Kate Moss favorit-second handbutik. Say no more!
  12. Soho, området i NY förälskade jag mig i helt. Detta kan vara ännu en crush.
  13. Dubbeldäckare. En röd dubbeldäckare, hur London kan det bli?
  14. Indisk mat. Ni vet väl att det bor skitmånga indier i London? Det innebär att den indiska maten är oslagbar. Khan's är ett ställe jag kommer återvända till. Helt hysterisk restaurant med suverän mat!
  15. Accesorize. En av mina favoritbutiker sen långt tillbaka.
  16. Åka taxi. De fina svarta taxibilarna i London måste man ju bara ta en tur i.
  17. Telefonkiosker. Bara för att det är sååå London!
  18. Hob Nob's, ngn slags kakor tror jag. Ska vara himmelsk goda iaf:)
  19. Fish n' Chips. London var det ja.
  20. Och slutligen har jag med att gå på musikal. Detta kanske inte blir av med tanke på de höga priserna och brist på biljetter. Men den som lever får se!


Nu är det bara 5 och 1/2 timma kvar till jag ska stiga upp. Jag borde nog försöka sova nu, fastän jag är pigg som en mört! Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0