slutet är nära

Ja, som säkert de flesta vet. Studenten på torsdag! Helt galet, sjukt och ofattbart!!! Jävlar vad fort det har gått när man tänker efter. Kom även på att det är bara ca 1 1/2 vecka kvar tills jag åker till USA och förhoppningsvis även Canada. Därför har jag under kvällen gjort upp en ganska så lång lista med mina USA-måsten. Att det nu är sommarrea där gör mig ingenting!:) So here it goes:

Jojos Usa-lista
  1. Magnolia Bakery (ni vet det där lilla SATC-bageriet som ligger på Manhattan)
  2. Victoria's secret, jag kommer go nuts där inne!
  3. Woodbury's outlet stores. En helt galen outlet utanför New York med helt galet många butiker med galet bra priser. Exempel på märken: Banana Republik, Gucci, Chanel m.m.
  4. Time's square, bara för att.
  5. Ground zero, bara för att.
  6. Empire State Building. Får inte glömma att fota där. Har nämligen ett kort på min mamma därifrån när hon var ungefär i min ålder.
  7. Liberty Statue, bara för att.
  8. Mexikansk restaurant som jag inte minns namnet på. Bara för att Lotta säger att de har helt ljuvlig mat.
  9. Central Park. Tänk dig picknick i Central Park en varm sommardag med cupcakes från Magnolia's, smashing!
  10. 5th Avenue. Bara för att. Kommer antagligen inte köpa ngt där, men det är kul att titta oxå.:)
  11. American Vintage, märke med otroligt fina kläder. Antar att det är amerikanskt?
  12. Loehmann's. Ännu en outletbutik, men med lite annorlunda märken.
  13. Bloomingdale's, typ som Harvey Nichols i London kan jag tänka mig. Alltså ingen shopping där.
  14. STARBUCKS! Behöver jag ens kommentera?!
  15. Broadway, jag kanske slinker in på ngn musikal, vem vet?
  16. Filene's Basement. Ännu en outlet store.
  17. Grand Central Station. Hit kommer jag antagligen komma med tåget från Philly.
  18. Rockefeller Center, vet egentligen inte vad det är har bara hört namnet tusen gånger. Känns som ngt man bör besöka.
  19. Brooklyn Bridge, för utsikten!
  20. Forever 21, billigare och i vissa fall finare grejer än H&M.
  21. MACY'S. Köpcenter som finns i hela USA.
  22. Bergdorf Goodman, typ som Bloomingdale's I guess. Här hänger gossip girlsen.
  23. Abercrombie&Fitch. Schyssta casual kläder till ett hyffsat pris.
  24. Ben&Jerry's, say no more!!!
  25. Baskin Robbins, en annan glasskedja som moster rekommenderat.
  26. Lord&Taylor. Otroligt söta klänningar! Har dock inte kollat in priserna, men eftersom att det är ett amerikanskt märke känns det som att det kan vara hyffsat billigt på hemmaplan.
  27. Metropolitan Museum Of Art, just to make Lisa proud! Nej, skämt åsido. Detta känns som ngt man "måste" göra i The Big Apple.


Nu kanske ni tycker att detta verkar vara lite VÄL mycket som jag har planerat att hinna med, och lite väl kostsamt. Men till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt ska vara där i nästan en månad, och på en månad hinner man med mycket. I Swear! Och det är faktiskt nio av 27 grejer som inte behöver kosta ngt. Och ja, jag har blivit en obotlig tidsoptimist på senaste.

PUSS cupcakes! // Jojo



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag säger bara en sak: Nr 24!! Muuuumms! De har säkert massor med andra goa smaker där

2008-05-28 @ 10:15:13
Postat av: jojo

jaaa:D:D:D och nummer 25!

2008-05-28 @ 13:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0