denna dag, ett liv

Det måste börja hända mer saker i mitt liv. Eller rättare sagt, jag måste bli mer aktiv. Jag känner att jag gör alldeles för lite. Visst, jag tränar, pluggar, festar och träffar kompisar, men i övrigt hänger jag bara i mitt rum framför datorn eller tvn. Jag borde börja vara utomhus mer, speciellt nu när det är så fint väder. :)
Dagens fundering sådär lite spontant bara.
Nu när jag ändå är igång kan jag berätta vad som hände idag när jag skulle cykla till face. Jo, utanför Ekelunds konditori hoppar min kedja, både fram och bak. Hur stora är oddsen?! Anyway, jag pustar och stonkar och försöker fixa det, men det går ju fan inte. Så jag ger upp och då frågar en motorcykelknutte som sitter på uteserveringen om jag behöver hjälp. Jag ser mig besegrad och nickar lite slött. Han vänder uppochner på cykeln och lägger sig ner mitt på trottoaren och börjar meka. Han tar även fram sina verktyg och skruvar lite, kort och gott han fixar cykeln och jag cyklar glatt därifrån.
På vägen tillbaka från face har jag påsen med alla mina nyinköpta produkter på styret, alltså en löjligt liten tunn plastpåse. Tror inte du att den jävla påsens handtag går sönder när jag cyklar över ett litet gupp? Jodå, och alla mina burkar och flaskor sprids ut på vägen. Jag svär högt och börjar kravla runt och plocka upp allting, dock gick ingenting sönder.
Ja, en liten berättelse från verkligheten såhär på tisdagskvällen.
Puss Jojo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0