min stackars blomma!

Jag har nog sämst hand med blommor. Min orkidé,-som förövrigt ska vara typ den svåraste blomman att döda- ser för tillfället väldigt ledsen ut.
Förresten, jag har nog bestämt mig ang. jul; jag stannar hemma! Känns som att jag har velat göra det varenda år de senaste typ 10 åren och nu har jag äntligen chansen. Åhh tänk; alldeles för mkt julmat, alladinchoklad, skumtomtar, glögg, pepparkakor och lussebullar i massor. ÅH!
Imorgon ska jag på möte på International Office, ska prata med en tjej ang mina options om utlandsstudier, det lär bli intressant med tanke på att jag inte ens vet om jag ska plugga som en del i min utbildning eller bara ta ngn flumkurs som typ konst eller mode. Inte för att det behöver vara flum, men ni fattar grejen.
Imorgon ska jag också gå på jakt efter halloween-outfit med Lasse, det ska bli roligt. Jag hittade en Usama Bin Ladin-outfit på Buttericks hemsida idag som såg skojig ut, det var nästan så att jag övervägde att vara honom, men nej.
Imorgon kväll ska jag äta middag på studentpuben med några tjejer i min klass, det ska oxå bli kul. Men ni ska inte tro att jag bara roar mig inte, nope. Imorgon måste jag också skriva en reflektion om veckans kurslitteratur (en skitsvår bok om vetenskap) och försöka få färdigt min ansökan om utlandsstudier. Man ska skriva ett personligt brev på 1 A4 på engelska och bifoga gymnasiebetyg, cv och en ansökningsblankett. Ja, som ni förstår är det en hel del jobb. Och samtidigt måste jag komma på en jävligt bra motivering till varför just jag ska få åka, och så ska det se snyggt ut. Så jag ska köpa ngt snyggt papper imorgon också, just det!
Nej nu måste jag börja med ansökan! Kom gärna med tips om ni känner för det:).
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0