att tentaplugga

Jag tänkte berätta hur det går till när jag ska plugga till en tenta. Det börjar oftast med att jag får panik när jag inser att jag är alldeles för sent ute, alternativt kommer att jag kommer på att jag saknar böcker (vilket kanske iofs är samma sak). Sedan ojar jag mig en stund om hur jobbigt det är att plugga. Och efter det sätter jag igång, ofta omringad av en massa godis. Jag tänker att jag skulle behöva studera ALL min vakna tid, men det skulle ju aldrig funka. Så efter en stund lägger jag ner, äter lite godis och chillar ett tag. Efter ett tag lägger jag ner pluggandet helt och gör VAD SOM HELST för att slippa plugga, det är i sådana här lägen som te.x att städa toaletten blir skitkul (haha! skitkul). Och sådär håller jag på. Hittils har jag klarat alla tentor med denna taktiken, frågan är bara hur länge det kommer hålla.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0