fjällfil, kalaspuffar och mammut

igår behövde jag verkligen handla mat, men jag hade ingen cykel och ORKADE verkligen inte gå till Maxi. Och vad gör man inte då? Jo, man tar en taxi såklart! Taxi till Maxi. Mycket bra. Billigt också, ca 25 riksdaler fram och tillbaka.
Det blev bla fjällfil, och jag blev aningen irriterad på mig själv när jag upptäckte att det enda på min inköpslista inte hade blivit inköpt; nämligen kalaspuffar! Som jag har tänkt på i över en vecka nu...
Men idag fick jag i alla fall tillbaka cykeln och har både postat brev, hämtat ut paket på posten (tack morfar för den fina telefonen!) och inhandlat kalaspuffar. Cykellåslagningen är jag dock skeptisk till. De sa att det kommer kosta 425 kr! (då har de iofs både hämtat och lämnat cykeln). Men saken är den att jag inte är helt nöjd med lagningen. Eller ja, de har bytt ut själva låset så nu går det knappt att låsa OCH min växel har pajat. Jag vet inte om det bara är höjden av otur att växeln pajar när  jag har cyklat på cykeln i ca fem minuter, eller om de har gjort något fuffens. Vad tycker ni; ska jag klaga?

Jag är faktiskt ganska nöjd över dagens prestationer, märks det? Även om det alltid finns något att klaga på, så klart!
Och detta är inte allt jag har gjort idag; nä nä, jag har även fixat passerkort till datasalen i skolan (äntligen) och kopierat ett viktigt papper.

Nu borde jag sätta mig och läsa en stund innan Cornelia kommer och vi ska gå på bio med de andra tjejerna, men när man har fått en ny telefon känns faktiskt det mer spännande än allt annat. Särskilt mer spännande än plugg, om du frågar mig.


Kommentarer
Postat av: jessica

jag tycker verkligen att du ska klaga!! fredrik har fått gått tillbaka flera gånger när dom inte har lagat något ordetnligt, eller när något nytt har pajjat.. så KLAGA! :P

Hoppas mammut är bra förresten :)

Puss

2009-02-18 @ 17:27:15
URL: http://yecki.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0