zorbas och plopp

Idag efter skolan drog jag och Emelie oss in till stan och Zorba's där vi köpte med oss varsin lunchlåda. Emelie sa; - Det får inte plats så mycke i dessa lådorna, men man blir mätt i alla fall.
När vi kom hem till Emelie och lägger upp maten på varsin tallrik inser jag hur mycket lådorna faktiskt innehåller. Och vi blev mätta, tack och lov ;). Och då åt vi inte ens upp allt.
På vägen hem köpte jag med mig en tidning och en plopp med saltlakritssmak. Väl hemma i tryggt förvar från snöovädret gosar jag ner mig i sängen med Elle, min bok (eller okej då, Kattas bok) "Smuts", ploppen och en påse med skumtomtar och där har jag legat sen dess. Med undantag för när jag precis gick upp och fick för mig att volyma håret, varför inte en onsdagskväll när jag snart ska sova ändå liksom?
Förövrigt var jag så trött vid halv sju att jag starkt funderade på att gå och lägga mig. Nu är jag dock lite hyper av allt socker, men ska nog snart sova ändå.
Jag är fortfarande mobillös, så om ni har tänkt ringa eller smsa; gör inte det!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0