arg!

Jag ogillar starkt folk som inte vågar ha egna åsikter, som låter andra styra över deras liv. Sådana människor kan inte vara särskilt lyckliga tror jag. Kanske skriver jag detta inlägg för att jag en gång i mitt liv har haft en person som har haft väldigt stort inflytande på vad jag har gjort och mitt beteende, det är nästan så att jag blir rädd när jag tänker på det. Och kanske är det därför jag blir så arg när jag ser folk i min närhet som påverkas och låter sig styras av andra människor. Varför gör man då detta? För att det är bekvämt att slippa tänka själv? Eller för att man helt enkelt bara är rädd för konsekvenserna om man inte gör det? Jag tror att det är en kombination, det var det i alla fall för mig. Om man en gång har haft en person som har bestämt mycket över ens liv så är det svårt att sluta få honom/henne att göra det, och jag tror att i mitt fall finns det kvar till viss del, men jag hoppas verkligen bli av med det en dag.


Vem bestämmer i ditt liv?


/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0