lovely wednesday

Idag har varit en varierad dag med vääääldigt mycket dö-tid, men samtidigt har jag gjort en del vettigt. Imorse satte vi ihop vårt grupparbete, sen efter lunch gick jag på en skitbra föreläsning om Beautiful Business (om unga, företagsamma kvinnor) och sedan har resten av dagen ägnats åt tvätt, pizza och kanelbulle-ätande och tv-tittande.

Jag har förresten bestämt mig för att inte köpa en svart klänning på Asos till mitt party, utan ska istället försöka hitta en i stan på typ Monki eller H&M. Hoppas bara att jag hittar nåt, annars blir det jobbigt!

Jag har kommit fram till (eller har väl i och för sig vetat ganska länge) att jag har väldigt många idéer och väldigt mycket som jag skulle vilja göra. Men samtidigt har jag väldigt svårt med att komma igång och faktiskt åstadkomma någonting. Det är jäkligt frustrerande. Jag är inne i en sådan period just nu. En period då jag har en massa måsten och borden, och massa saker som jag vill. Men allting känns tungrott och jobbigt. Hur fasen ska man bete sig då undrar jag? Den som kan komma på en lösning på problemet belönas med ett finfint pris!

Puss

Kommentarer
Postat av: Katta

Gör ett schema.. jag lovar det hjälper! Det är riktigt motigt ibland att göra de där sakerna som man har satt upp för sig själv men det är riktigt bra och sen när man har gjort det så kan man känna sig nöjd och ha fritid och göra precis vad man vill... vi har pratat om det här förut och det är struktur vi behöver.. skriv upp allt du vill få gjort denna veckan.. plugg, träning, läxhjälpen andra viktiga grejor.. bestäm sedan vilken dag det ska göras och mellan vilken tid.. och har du satt två timmar på plugg jag sitt då två timmar.. (klockslag och plats är bra också..) men självklart små korta pauser..



hur många timmar i veckan känns rimligt för dig på plugg? när skulle du känna dig nöjd? det viktiga är att när man är klar så ska man släppa det och känna sig nöjd.. got it? jag hjälper dig gärna iof face to face att knåpa ihop ett schema.. ge mig bara lite förvaning så jag kan lägga in det i mitt schema ;) en fika med schema planering? det kanske skulle va nått??? :)



sköt om dig anyhow

ses i morgon.. jag övar på vad jag ska säga på redovisningen för fullt :P

2009-03-04 @ 22:44:06
Postat av: Ida

Välkommen till den där gråklubben. Massa som ska göras, massa som man vill göra o man vet inte riktigt vart man ska ta vägen!

2009-03-05 @ 00:00:13
URL: http://idarebecca.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0