våfflor och cupcakes

Jag fick allt min våffla till slut, fick med mig min granne Thereze ut på en riktig våffeljakt. Först gick vi til två helt vanliga konditorier, men de hade inte det vi var ute efter och det andra var dessutom stängt. Så vi bestämde oss för att traska ner till Baronen och Café Nilsson (Thereze traskade och jag cyklade såklart) där jag var säker på att de hade våfflor, och vilka våfflor sen!


När våfflan var uppäten kom jag på att jag ville ha en cupcake också, till imorgon då jag ska skriva klart min hemtenta. Så jag gick till kassan och sa att jag ville ha den med rosa glasyr på, men när kassörskan skulle stoppa ner den i en påse tappade hon den på golvet. KATASTROF! Not! Men hon bad så hemskt mycket om ursäkt och så fick jag den här istället, utan att betala! Det mina vänner, tackar vi för!

Nu är bara frågan om jag kan hålla mig tills imorgon med att äta upp den eller om den slukas redan ikväll. Well, den som lever får se.


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0