student

Idag för exakt ett år sedan tog jag studenten. Vi började med en champagnefrukost hemma på Adams takterass i Linné, solen stekte och det var asvarmt redan på morgonen. Efter det bar det av till kyrkan och själva skolavslutningen, får rysningar av att tänka på Carithas (rekorn) tal, alla som ville ta kort och framförallt då vi skulle skriva i varandras mössor. Sedan bar det av ner till stan och Golden Days där vi  skulle äta en gemensam lunch med våra lärare, jag minns att maten inte var någon höjdare men never mind.
Efter lunch var det dags att sätta sig i Paddan-båtarna som skulle ta oss till operan och våra nära  och kära. Först åkte vi dock runt en extravända och skrek av oss lite.
Väl framme vid operan möttes jag av pappa, mia, challis, eric, carl, karro, carro, mormor, julia, lotta, sanna, micke, pelle m.fl. Så glad och lycklilg som jag var då har jag nog inte varit någon mer gång i mitt liv. Jag fick blommor och champagne runt halsen (av min storebror fick jag fyra små champagneflaskor, så jag skyller min brutala fylla delvis på honom), det blev så tungt att jag knappt kunde gå. Efter det fina mottagandet var det dags att åka bil, jag, Jessica och Lisa (mina bästa kompisar från gymnasiet) åkte i baksätet på en röd gammal cab som min mormors bror körde. Fy faan vad kul vi hade! Upp och ner på avenyn, och runt i stan. Skrålade och skrek och skålade i champagne. För vi har tagit studeeeenten, fy faan va vi e bra! Fy faan va vi e braaaaa!
Efter ett tag åkte vi hem till Jessica och Lisa och släppte av dem, för att sedan fortsätta hemåt och till min mottagning.
Väl hemma var det sjukt mycket folk på altanen och gräset och det var väldigt trevligt. Efter en självförvållad lambo slutar mina minnen. But I can tell you this, det var fanimej den bästa dagen i mitt liv. Lätt!

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det var sååååå UNDERBART! Vi kör igen, eller hur? ;D

2009-05-29 @ 14:15:24
Postat av: jojo

självklart, jag e på!

2009-05-29 @ 14:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0