spanien närmar sig

Idag var jag på möte med International Office. I februari åker jag till Spanien och stannar där för att plugga tills slutet av juni. Shiiiiiiiiiiit vad kul det ska bli, i'm so excited! Det är dock en hel del att fixa med innan dess, ansökningshandlingar som ska fyllas i och boende i Spanien ska fixas (antagligen kommer jag bo i en korridorsliknande "dorm" på campus, där det bla finns fotolabb, biosalong, datasalar och sporthall&fotbollsplaner).
Det känns lite som college i USA tycker jag, haha säger jag redan innan jag varit där och sett hur det ser ut. Men det heter UCLA (Universidad de Castilla de la Mancha) känns inte det lite amerikanskt kanske?

Jag behöver även hyra ut min lägenhet här i Kalmar, någon som är intresserad?

En sak som oroar mig lite är att vår skola här i Kalmar har en tendens att sätta sig på tvären för saker man vill göra och de kan även i vissa fall FÖRBJUDA vissa saker. Jag måste te.x ha läst socialrätt II innan nästa höst annars får jag inte gå ut på praktik. De lösningar som jag ser på det problemet är antingen att jag börjar läsa den NU och blir klar innan jag åker, alternativt att jag läser den när jag är där på distans, det kan ju dock bli lite problematiskt med seminarier och så. Men vi får se, jag löser det helt enkelt. Har mailat lite lärare idag så vi får se var det leder.

En annan sak som jag måste styra upp snarast är att jag måste börja plugga spanska, var ju lite drygt ett och ett halvt år sedan sist. Jag funderar på om jag ska läsa en kurs på folkuniversitet innan jag åker. Eller om jag bara ska gå intensivkursen som det spanska universitetet erbjuder i början av terminen, och läsa själv fram tills dess.

En rolig grej är att Sofia ev ska följa med och vara tillsammans med mig en månad i Spanien. Ska du det Proppis?

Jag har som ni märker en del att fundera på just nu. Utöver detta så har jag såklart min nuvarande kurs i skolan, den med namnet som är så långt att jag aldrig kommer ihåg det. Den är rolig i alla fall. Känner att jag har massa energi över sen Kreta. Önskar att jag kunde smitta av mig lite till mina tjejer som känner att det går lite trögt för tillfället. Kärlek till er!

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Proppis

LOVE dig Groppi! Såhäääääääääär mycket och mer och mer...



U C L A's our placé!!!

2009-10-20 @ 22:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0