the long way home

Om jag inte hade klarat den här tentan så hade jag kanske eventuellt varit tvungen att ta ett studieuppehåll (dvs, i min värld avsluta utbildningen), jag menar jag vill ju inte ens jobba som socionom. Jag läser utbildningen enbart för att det är intressanta kurser som är bra att ha läst oavsett vad man än ska jobba med. Då började jag tänka på vad jag skulle göra om så blev fallet, att jag inte klarat tentan alltså. Att stanna kvar i Kalmar kändes då allt annat än självklart med tanke på att jag inte direkt har någon anknytning hit. Jag kom på tre förslag; flytta till Göteborg och plugga något helt annat eller jobba där, åka till USA och plugga där (som jag förövrigt kommer göra ngn gång) eller att helt enkelt stanna ett tag i Kalmar och jobba. Som tur var behövde jag inte ta ställning till detta eftersom att det jag helst vill (såklart) är att stanna i Kalmar och fortsätta min utbildning. Jag tycker att det är helt sjukt att någon annan kan ha en sådan makt över en och ha rätt att ta ett sådant viktigt beslut och kan tvinga en att ta uppehåll i ens utbildning. Anyways, detta känns just nu mer än rätt och jag skulle inte byta bort det mot något. Mina fina vänner här säger jag bara. Ni gör det värt att stanna kvar och kämpa när det känns tungt. Tack för att ni finns!<3
Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0