spice up my life

Okej, jag hade egentligen tankt vanta med att blogga tills jag kan anvanda min egna dator, lagga in bilder och skriva bokstaver med prickar over. Men ni far helt enkelt sta ut med att det ar lite trakigt och fult salange, for jag har namligen inte fatt tillgang till internet hemifran an. Vet inte om jag kommer fa det heller, med tanke pa den takt spanjorer gor saker och ting. Sa nu anvander jag min roomies dator, hon som ar tondov och alskar att sjunga engelska latar, trots att hon inte kan engelska.
I alla fall, imorgon har jag varit i Cuenca i tva veckor och jag trivs valdigt bra maste jag saga.
Hittils har jag;
+ borjat plugga spanska, alltsa jag laser en spanskakurs som gar ut pa att vi ska lara oss prata spraket.
+ borjat lasa mina kurser i socialt arbete, med variende framgang. Det ar en kurs som jag inte fattar alls.
+ besokt ett antal barer, druckit ol och atit tapas.
+ varit i Toledo och turistat.

Hittils har jag lart mig foljande om Spanien och spanjorer;
+ i husen har de omvand vaningsordning mot vad vi har i Sverige. Vaning 0 ar alltsa hogst upp osv. Det tog nagra vandor i hissen innan jag fattade det.
+ de roker OVERALLT! Till och med inne i skolan.
+ de har alltid tv.n pa hogsta volym, aven om de sitter ett gang och pratar i samma rum.
+ manana betyder inte alltid imorgon, det betyder senare, i framtiden.
+ de ar ute och festar varje dag.
+ INGEN pratar engelska.
+ studenterna ar inte tysta pa forelasningarna, vilket gor det lite extra svart for mig att hanga med da jag maste lyssna valdigt noga for att fatta vad lararen sager.
+ de har hela kaniner och grisar i frysdisken pa supermarketen. Jag holl pa att spy forsta gangen jag sag det.


Sa, nu har ni fatt en liten update om hur jag har det.
Bloggar mer nar (om) jag far tillgang till internet fran min egen dator. Nu ska jag ga ut och dricka ol med de andra utbytesstudenterna.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0