it's all about self respect

Godmorgon mina vänner!

Igårkväll pratade jag med Sara i Holland över Skype om att jag har svårt att koncentrera mig på skolan, och att jag i stort sett har levt i förnekelse över mina exams befintlighet i över en månad. Det där med belöningsystem när jag har fått något gjort funkar liksom inte på mig. Vill jag ha en glass så köper jag en, oavsett om jag precis ätit en. Och jag är en mästare på att skjuta upp saker som är jobbiga. Då sa hon något himla bra. Att det handlar om självrespekt. För inte vill man ju ha dålig samvete över en oproduktiv dag när man går och lägger sig på kvällen.
Det var helt enkelt bara den lilla meningen som behövdes inpräntas i mitt huvud. "Det handlar om självrespekt". För denna morgonen har jag gått igenom i stort sett allt textmaterial för mina kurser, och jag kan säga att jag mår bättre än på länge.
Så till er som har svårt att koncentrera er på jobbiga/tråkiga saker. Ta tag i det bara och tänk på att du inte vill ge dig själv dåligt samvete. Det funkar för mig.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0