regn, åtta grader & storm.

Det har regnat i tre veckor i sträck, det räcker nu! Så ja, vädret behöver ni ju inte vara avundsjuka på i alla fall. Vad gör man då när det är pissväder? Jo, på dagarna planerar man och letar resor (och så kan man ju plugga oxå om man känner för det) och på kvällarna går man ut och dricker öl (vin går oxå bra) och äter tapas. Och så har jag tränat pilates tre gånger den här veckan också (två gånger på samma dag!), och en gång till blir det ikväll. Att säga att jag är stolt över det vore ett under-statement. Men pilates är nog den enda träningsformen som jag faktiskt tycker om, så när det erbjuds är det ju bara att köra. Sen att det kostar rätt mycket är en annan sak, men som min kloka storebror en gång sa; pengar är bara papper. Och nu investerar jag ju i något otroligt viktigt, nämligen mitt välmående. På tal om det har jag sett en annan sak som jag är sugen på att investera i, en väska. Jag har dock inte vågat kolla priset än, men jag gissar på att den är ruskigt dyr. Om jag klarar alla mina exams ska jag köpa den till mig i present (kommer nog köpa den i vilket fall som helst men men). Och på tal om exams, jag har bestämt mig för att strunta i min sista exam som jag skulle ha den 30.e juni och läsa den kursen hemma i Kalmar istället, känns mycket bättre. Särskilt med tanke på att min lärare ändå inte trodde att jag skulle klara den med tanke på att jag inte pratar flytande spanska, nedrans korkskalle! Först tänkte jag plugga som en idiot och klara den bara för att bevisa att jag visst kan, hah! Men jag har tänkt fram och tillbaka och kommit fram till att det nog inte är värt det. Bättre att ha mina tre sista veckor här lediga, så att jag har tid och resa å så. Jag har redan planerat lite; La Rochelle, Frankrike och hälsa på Magalie 9-16 juni, sen södra Spanien (Sevilla, Granada, Cadiz och ev. Córdoba) med Nehle och ev. några dagar i Barcelona och en sväng till Bilbao om jag hinner de sista dagarna.

Puss!

Kommentarer
Postat av: EmelieCatrine

TACK Johanna!! Vad gullig du är, glad jag blir =) Men DU är ju hur bra som helst på att sjunga ju. Lägg upp klipp du med ;)



Hur går det i Spain då? När drar du tillbaka till Kalmar? Massa kramar!!

2010-05-13 @ 23:42:00
URL: http://emeliecatrine.blogg.se/
Postat av: johanna

haha, tack tack!

det går bra, eller ja idag är jag så bakis att jag tror jag dör. men annars bra, tack! kommer tillbaka till kalmar i juli :)

2010-05-14 @ 21:38:57
Postat av: hop over to these guys

go here for the greatest home loan for bad credit anywhere


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0