om jag är i form?

Vissa människor borde inte få ha blogg. Jag är ett praktexemplar på en sådan människa. Bloggar jättemycket i ett par dagar, sen tröttnar jag.
Men i alla fall, idag var jag på ett strålande bra föredrag av och med Paolo Roberto. Vilken kille! Snygg som få och en sån jävla karisma! Han hade en hel del bra att säga också, vissa saker fastnade verkligen och gjorde intryck på mig.
Här ett ett urplock av mina favoritcitat.
- (Managern) Paolo, är du i form?
- (Paolo) Om, jag är i form?! Jag är för fan född i form!
I livet har vi sex bollar som vi ständigt jonglerar med. Till att börja med har vi tre gummibollar. Dessa står för materiella ting, karriär och social status (ungefär, jag kommer inte exakt ihåg). De tre gummibollarna gör det ingenting om man tappar, de studsar upp igen. Sedan har vi tre kristallbollar. Dessa står för nära&kära, vår kropp och vår själ. Dessa ska man se till att vårda ömt genom hela livet.
Nu ska jag inte skriva mer för då kommer det här inlägget bli alldeles för långt.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0