hemma på min gata i stan.

Jag kom just på att jag inte har berättat så mycket om min nya lägenhet. Den ligger alltså i Majorna, som man kan säga är en av de mer välbevarade delarna av Göteborg. Jag bor här över sommaren eftersom att jag har praktik i Partille. Genom min lägenhet har jag också tillgång till en innergård som är världens mysigaste. Där växer just nu fullt med rosor och det finns små utegrupper i trä där familjer sitter och grillar om kvällarna.
På andra sidan huset går spårvagnarna ut mot Saltholmen och in mot stan. Och som Amanda sa igår; "Det här är ingen gata, det är ett stråk!" Och det tycker jag var en väldigt bra beskrivning. Precis till vänster när man kommer ut från min port ligger ett ekologiskt bageri (där jag för övrigt köpte färskt bröd i morse). Nästa granne är ett café som heter Marmelad. Jag var där och fikade för flera år sedan, men har alltså inte varit där sen jag flyttade hit. Mittemot mitt vardagsrum (som också är sovrum) ligger ett annat café, Kardemumma. Inte heller där har jag varit sedan jag flyttade in, men däremot tidigare. Ett ställe som jag har besökt två gånger den senaste veckan och som ligger på hörnet är Götas, en trevlig kvarterskrog som har god mat. En riktig genuin korvkiosk ligger mittemot.
Jag skulle kunna fortsätta i evighet och beskriva mitt område, men nu får det räcka. Det måste upplevas helt enkelt. Men det bästa är ändå att jag bara bor en spårvagnshållplats ifrån min älskade storebror och hans tjej. Det kan helt enkelt inte bli mycket bättre. Jag känner mig lyckligt lottad som får bo såhär.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0