guys & games.

Julia bad mig att skriva ett inlägg om män och spel. So here it goes!
Vi vet alla att killar är lite dumma. Korkade alltså. Av mina år av dejtande och "fooling around" vet jag inte om jag skulle påstå att jag lärt mig så mycket vettigt. Men jag vet en sak och det är att killar gillar att tänka att det är dem som har makten. Too bad för dem att det aldrig kommer att bli så. Det är nämligen så att det är tjejerna som har den sexuella makten. Och så kommer det förbli sålänge det inte sker någon evolutionistisk mutation. Killen kommer alltså alltid att vara i underläge och kommer därför att vilja väga upp detta på något sätt, genom att till exempel tjäna mer pengar och på så sätt känna att de i alla fall kan kontrollera den biten.
Jag tror öven att killar vet att tjejer är lite smartare, men att många hellre skulle dö än att erkänna det. Detta blir ett problem när tjej möter kille och tycke uppstår. Då ska man spela ett spel. Varför det? Jo för att testa varandra. Jag tror att det är därför i alla fall. Man testar varandras gränser. Det är inte speciellt schyst och vissa gånger kan spelet bli riktigt smutsigt. Vissa människor finner säkert detta upphetsande. Inte jag. Jag tycker bara att det är jobbigt och ganska löjligt. Varför ska man vänta tre dagar med att höra av sig? Gillar man någon så kan man väl få visa det? Visst kan jakten vara spännande ibland men varför hålla på och spela sval och ointresserad? Jag fattar grejen men jag är väldigt dålig på det.
Nästa problem är enligt mig att killar är rädda. Rädda för att visa känslor och rädda för att lämna ut sig själva. Detta tar sig uttryck då vi tjejer börjar jaga killen i fråga då vi känner att vi inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Det leder till att killen blir livrädd och sticker.
Jag tror (hoppas) att dessa beteenden är något som går att träna bort på killar och att det försvinner ju äldre de blir. Därför kommer jag nog alltid bara träffa äldre killar.
Vad tror ni?
Puss

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mycket bra skrivet!!

2012-04-20 @ 14:06:04
Postat av: julia

hel rätt!!!!

2012-04-20 @ 15:50:12
Postat av: Frida

Har har läst din blogg lite från och till och hittills tyckt att du vart ganska vettig. Men detta inlägg verkar skrivet av någon som kanske inte träffat så himla många snälla/riktiga män. Kanske för många dåliga ragg på krogen? Saknar även killens synvinkel, kan ju inte vara så att ALLA killar är så som du hävdar. Lite besviken på din inställning, men känns som att den kommer från någon som kanske aldrig har haft ett stadigt/stabilt och tryggt förhållande. Måste säga att de flesta killar (när de verkligen gillar en tjej) slutar spela spel och är kanske mer hängivna än tjejer när det kommer till kärlek och förhållanden. (Tjejer är ju ofta lika råa som grabbar på krogen). Hoppas du hittar rätt i date-djungeln snart.

2012-04-20 @ 18:39:18
Postat av: Anonym

Håller med "Frida" - det luktar lite militant feminism. Hade jag varit kille och läst det här inlägget så hade jag garanterat blivit ledsen och absolut inte gett dig en chans. Du verkar vara en tjej med taggarna utåt, kanske dags att ge någon en ärlig chans. Kanske inte bara den äldre killen utan även den snälle i hörnet.

2012-04-20 @ 19:06:00
Postat av: Jojo

Kul med respons!



Och till "Frida" och "Anonym"; visst kan ni ha rätt i vissa av era antaganden om mig. Och självklart är jag medveten om att alla killar inte är sådär. Det har var ju ett väldigt ensidigt inlägg som handlade om just "killar & spel".



Sen undrar jag om inte "Frida" och "Anonym" egentligen heter "Amanda" och "Kajsa" ;)

2012-04-21 @ 14:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0